Brev:
Creme fraiche til baby på 7 måneder
29. juni 2015
Alder:
7 mdr.
Creme fraiche til baby på 7 måneder
Kære Helen.
Jeg har et spørgsmål angående mad til et barn på 7 måneder. Hvorfor må de ikke få mælkeprodukter som creme fraiche, jogurt, skyr når de er 7 måneder?
Der står at det er pga proteiner, men der er jo flere proteiner i kød end i mælkeprodukter. Hvad er der galt med proteiner i mælkeprodukter? Og hvad vil komme til at ske med et barn, som får dagligt lidt af de "forbudte" mælkeprodukter?
Jeg tænker ikke som erstatning af måltid, men for eksempel jogurt med bær som dessert, eller creme fraiche i hans kartoffelmos. Håber du kommer med et svar og god forklaring.
Venlig hilsen
Benjamins mor